بازار محصولات دانش بنیان ایران NEWTECHMART
اطلاعات تکمیلی
اگر در دههای گذشته «دسترسی به منابع طبیعی و فروش محصولات فرآوری شده بر پایه این منابع»، عامل کلیدی برای توسعه اقتصادی کشورها به شمار میرفت؛ امروز «توسعه دانش و فناوریهای نوین و فروش محصولات و خدمات دانشبنیان» است که قدرت اقتصادی کشورها را تعیین میکند.
اهمیت کسبوکارهای دانشبنیان و فناورانه به ابعاد اقتصادی آن محدود نیست. واقعیت آن است که کسبوکارهای دانشبنیان میتوانند پاسخگوی بسیاری از چالشهای پیشروی بشر، از محیطزیست گرفته تا غذا، دارو، بهداشت، حملونقل و… باشند و مسیر توسعه پایدار برای کشورها را هموار کنند. حتی در زمان بروز بحرانهای پیشبینی نشده، مثل بیماریهای اپیدمی، محصولات دانشبنیان هستند که میتوانند راهحلهایی برای کنترل یا درمان آنها ارائه کنند.
بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان با درک این واقعیت، اقدام به سرمایهگذاری گسترده و اجرای سیاستهای حمایتی برای توسعه کسبوکاری دانشبنیان و فناورانه کردهاند. در کشور ما نیز با فعالیت نهادهایی چون «معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و «ستادهای توسعه فناوریهای راهبردی»، «شتابدهندهها و مراکز رشد» و… زیرساختهای مناسبی برای شکلگیری شرکتهای دانشبنیان ایجاد شده است و در نتیجه آن صدها محصول و خدمت مبتنی بر دانش و فناوریهای نوین توسعه یافته است.
باید توجه داشت که معرفی و عرضه محصولات و خدمات دانشبنیان به بازارهای هدف، با ملاحظات و پیچیدگیهایی همراه است. بهویژه بخشی از این محصولات که ویژگیها و خواص جدیدی را ارائه میکنند باید به صورت اصولی به مصرفکننده معرفی شوند و نمیتوان صرفا به روشهای مرسوم بازاریابی برای توسعه بازار این محصولات دلخوش بود. این موضوع در مورد محصولاتی که قرار است با محصولات سنتی و رایج جایگزین شوند نیز صادق است.
با این نگاه ایده «بازار محصولات و خدمات دانشبنیان ایران» در زمستان سال 1398 توسط شرکت توسعه فناوری مهرویژن شکل گرفت و از 1 اسفند 1398 فعالیت خودش را به شکل رسمی آغاز کرده است و تلاش میکند تا گامهایی موثر در مسیر توسعه بازار محصولات و خدمات دانشبنیان ایرانی بردارد.
اهمیت کسبوکارهای دانشبنیان و فناورانه به ابعاد اقتصادی آن محدود نیست. واقعیت آن است که کسبوکارهای دانشبنیان میتوانند پاسخگوی بسیاری از چالشهای پیشروی بشر، از محیطزیست گرفته تا غذا، دارو، بهداشت، حملونقل و… باشند و مسیر توسعه پایدار برای کشورها را هموار کنند. حتی در زمان بروز بحرانهای پیشبینی نشده، مثل بیماریهای اپیدمی، محصولات دانشبنیان هستند که میتوانند راهحلهایی برای کنترل یا درمان آنها ارائه کنند.
بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان با درک این واقعیت، اقدام به سرمایهگذاری گسترده و اجرای سیاستهای حمایتی برای توسعه کسبوکاری دانشبنیان و فناورانه کردهاند. در کشور ما نیز با فعالیت نهادهایی چون «معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و «ستادهای توسعه فناوریهای راهبردی»، «شتابدهندهها و مراکز رشد» و… زیرساختهای مناسبی برای شکلگیری شرکتهای دانشبنیان ایجاد شده است و در نتیجه آن صدها محصول و خدمت مبتنی بر دانش و فناوریهای نوین توسعه یافته است.
باید توجه داشت که معرفی و عرضه محصولات و خدمات دانشبنیان به بازارهای هدف، با ملاحظات و پیچیدگیهایی همراه است. بهویژه بخشی از این محصولات که ویژگیها و خواص جدیدی را ارائه میکنند باید به صورت اصولی به مصرفکننده معرفی شوند و نمیتوان صرفا به روشهای مرسوم بازاریابی برای توسعه بازار این محصولات دلخوش بود. این موضوع در مورد محصولاتی که قرار است با محصولات سنتی و رایج جایگزین شوند نیز صادق است.
با این نگاه ایده «بازار محصولات و خدمات دانشبنیان ایران» در زمستان سال 1398 توسط شرکت توسعه فناوری مهرویژن شکل گرفت و از 1 اسفند 1398 فعالیت خودش را به شکل رسمی آغاز کرده است و تلاش میکند تا گامهایی موثر در مسیر توسعه بازار محصولات و خدمات دانشبنیان ایرانی بردارد.
سایر اطلاعات
نام شرکت :
نام صاحب اثر :
قادر اسدی
تلفن :
آدرس شرکت :
تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان آذربایجان (جنب ایستگاه متروی شهید نواب صفوی)، برج اداری سهیل (پلاک 518)، طبقه اول، واحد 101
تلفن ثابت :
02166871259
فکس :
02166891174
دیدگاهها
جهت ارسال نظر باید وارد
شوید.
0
دیدگاه
گزارش مردمی
×